lördag, maj 10, 2008

The big 3-0

Nu har jag varit trettio år gammal i några timmar. Eftersom jag på något vis mentalt fyllde trettio förra året, känns det inte så konstigt. Dagen har varit omtumlande (det händer stora, coola grejor just nu), solig och faktiskt, ganska rolig, trots att jag inte firat med dem jag allra helst ville fira med. De fanns ju med på länk, tack och lov.

Igår hade jag väntetid solo i Värnamo och den tiden tillbringade jag med räkmacka, nya Billie-skivan och omläsning av Vad jag älskade på en uteservering. Det var bitterljuvt. Alla andra på fiket satt inomhus. Konstiga människor.

När jag vaknade idag möttes jag av ovanstående utsikt. Lite fladder i hjärtat. Jag läste i solen i tre timmar. Sedan blev det släktumgänge.


Och lite kattumgänge. Jag våldhåller honom inte alls.

5 kommentarer:

Mary sa...

Grattis på födelsedagen. Och välkommen i klubben.

punk in writing sa...

Grattis Maggan!

Ms Johansson sa...

tack ska ni ha! (hoppas att det är en bra klubb...)

Anonym sa...

Grattis i efterskott! Och vad fina du och katten är.

Ms Johansson sa...

tack moa!