tisdag, oktober 18, 2005

Frizzy

Jag har korkskruvslockar i håret. När min frisör hade klippt färdigt mig idag plockade hon fram locktången - "du har ju så långt hår att man kan leka lite nu." Yes! Jag kan inte se mig mätt på mina lockar och sörjer redan att jag kommer att sova bort dem inatt. Var så nöjd efter frsörbesöket att jag gick raka vägen in på Åhléns och köpte ett läppstift vid namn cherry wine. Sedan mötte jag upp med N, som jag inte träffat på flera veckor, och vi begav oss till Thai Thai och åt god och billig mat. Nu är jag sugen på fest. Men jag får nöja mig med årets första satsumas och ett avsnitt av Gilmore Girls. På tal om favoritserier läste jag förresten en liten artikel om Jared Leto, a k a Jordan Catalano i fantastiska grungeserien My So-Called Life som gick runt mitten av 90-talet, i Metro igår. Han sysslar tydligen med musik nu (bandet heter 30 Seconds to Mars, vilket inte låter så lovande.) Han var ack så fin då, men på bilderna i Metro var han så snygg att jag nästan började gråta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

snälla säg att du har en bild på dig i det nya håret!

//B

Ms Johansson sa...

neeeej! min kamera är sjuk och jag äger ju ingen digitalkamera (mina sjuåriga elever har dock egen tv, mp3-spelare, bärbar dator och kamera. rikemansfasoner.)idag är halva håret lockigt...kan fortfarande inte se mig mätt.

Anonym sa...

neeej, du skulle ju kommit inom mig på vägen hem. står inte ut med att ha missat den upplevelsen. jag kan inte se det framför mig, men vet ändå att det är supersnyggt!/josefine

Anonym sa...

jag tror helt enkelt mags att du måste få till nåt liknande så att vi alla får se det!
//B

Ms Johansson sa...

j: där sa du nåt! jag måste fatta att vi är grannar!

b: give me a locktång and you will see some action!