torsdag, juli 26, 2007

Godnatt

Okej, några saker innan jag lägger mig:

*Alla som inte har sett Nancys mans brors onani-instruktioner till sin brorson från dagens avsnitt av Weeds bör göra det nu. Klicka. Humor och briljans. Älska Weeds. Mary-Louise Parker ser konstant, eh, skälmsk ut också. Inget fel med det, om man säger.

*Jag måste skaffa mig hårdare hud, jag orkar inte vara känslig mer. Ett hjärta av sten à la riddar Kato låter nästan lockande vid det här laget. Ett steg på vägen är att kunna somna utan att grubbla i timmar på allt som finns och ta åt mig gång på gång. Hur gör man? Några tips? (Säg inte räkna baklänges, hatar siffror.) Jag är desperat! Jag skulle kanske rent av kunna bli mer tålig om jag sov mer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag har tusen tips. men jag kan ju inte säga att några av dem funkat som en mirakelkur för mig direkt. tror att sömnproblemen försvinner i takt med att oron gör det. men sömnproblem ger mer oro. så det är en jävla limbo.

Anonym sa...

Vad du än gör, testa ladrig receptbelagda sömnmedel. Det är det mest obehagliga jag någonsin gjort. Dagen efter var jag totalt avtrubbad och det var tusen gånger värre än att känna en massa oro och sorg.

Anonym sa...

Jag tror på att låta bli att sova tlls man helt enkelt inte kan leva längre och somnar ändå. Så brukar det vara för mig. Just nu till exempel. Men det är inget jag rekommenderar egentligen för det är inte så kul.

Ms Johansson sa...

frida: jag vet, moment 22.

anonym: nej jag är inte där än, jag vet ju att sömnproblemen har sina orsaker. det är dem jag behöver jobba med.

kristin: jag brukar också göra så, det finns ju liksom inte så mycket annat man kan göra. lobotomi, kanske. inte riktigt värt det dock.