söndag, juli 15, 2007

Söndag

Några insikter från de senaste dagarna:

Jag tycker att Den Nakna Pistolen och Den Nakna Pistolen 2½ är hemskt roliga fortfarande. Vi såg dem dem båda i dagarna och mitt annars ganska så mulna ansiktsuttryck fick lämna plats för skratt rätt många gånger. Där ser man. Jag kan fnissa lite åt vissa scener så här i efterhand också.

Jag borde bli trädgårdsmästare eller någon form av djurskötare. Att maniskt rensa ogräs eller ta hand om djur är bra för mig. Kanske ska jag chockera min familj, mina vänner och mig själv och ta över gården hemma? Då skulle jag skaffa får, några hästar, hund och ha kvar katterna och stutarna. Sedan skulle jag utöver alla äppelträd och vinbärsbuskar plantera päronträd, all världens blommor, göra i ordning syrenbersån, anlägga en kryddträdgård och odla en massa grönsaker. Sedan skulle jag skriva en bok också, för alltför välskötta trädgårdar är tråkiga och själlösa. Skrivtiden skulle alltså finnas.

/Daydreamer

5 kommentarer:

Agogo sa...

När allt är stressigt flyr jag då och då in i gröna drömmar och önskar att jag var hortonom. Växtriket är ibland ett trevligare ställe än min värld.

Ms Johansson sa...

ja det är något väldigt sympatiskt och tröstande med växter.

B sa...

det låter underbart! en helt perfekt plan!

Ms Johansson sa...

bibbs, jag vet att du har målat upp detta scenario för mig förut (i alla fall hus på landet och skrivande) så du ska få ett eget rum att vara i där!

Anonym sa...

Fantastiskt!