onsdag, december 26, 2007

Blues och kläder

Jag tänkte försöka blogga mig ur mellandagsbluesen, men jag undrar om det ens är möjligt. Förut försökte jag promenera mig ur den - en timme i skogen i regn - men det hjälpte inte nämnvärt det heller. I natt kunde jag inte sova alls, bara för att jag tänkte för mycket och började känna mina hjärtslag. Hatar när det händer. Pratade med N framåt morgonen och fick lite ro till slut.


Okej, slutgnällt för idag. En bra grej är att jag igår hittade min pappas gamla jacka från hans fotbollsdagar i slutet av 70-talet:


Till höger syns klubbens namn (Skeppshults Bollklubb) och till vänster pappas initialer. Jag tycker att jackan ger lite "Jag går på high school och min kille är quarterback och jag har på mig hans jacka för att skryta" -vibbar. Precis när jag skulle tacka min lyckliga stjärna för att jag hittat en perfekt vårjacka (tänka röda sneakers till) upptäckte jag att ena ärmen var helt sönderriven. Misspepp. Pappa föreslog att jag skulle köpa en massa märken och sy på. Hm. Kanske en massa småländska lag? Risken är ju att stilen blir mer byfåne än high school. Tips på lösning mottages tacksamt. Jag gillar den här gamla reliken.

Inga kommentarer: