måndag, december 17, 2007

Julklappsjakt

Efter att ha bränt ut hjärnan fullständigt med grupparbete i sex och en halv timmar utan paus, var jag tvungen att gå på stan för att köpa julklappar. Det var nästan lika jobbigt. Först hittade jag bara klappar jag inte kunde köpa, som Jenna Jamesons Att Älska Som En Porrstjärna till mamma eller en musmatta med ett kvinnligt kön på till mammas kompis som är missionsvän. Sedan hittade jag en till mig själv (ännu en randig tröja.) Sedan såg jag en Floridabrun Jesper Aspegren, som signerade böcker på Malmö bokhandel. Han såg ut att komma direkt från golfbanan och alla andra var ljusgrå i jämförelse med honom. Läskigt. Till slut, när jag funderade på att lägga mig på övergångsstället vid H&M, lossnade det lite och några klappar inhandlades. Nu gäller det att inte fundera på vad jag egentligen köpt, för då kommer jag att överanlaysera dem och förmodligen tycka att de är undermåliga. Ah, the Christmas spirit.

Inga kommentarer: