söndag, december 30, 2007

Here comes crazy

Äh, paus, jag antar att jag påverkades av den syndaflod som gjort de redan så olidliga mellandagarna (bara namnet indikerar ju att de egentligen bara existerar som ett slags väntan på riktiga dagar) extra mörka och omöjliga att göra något av. Jag pendlar i humör som en jojo, jag tänker ut katastrofscener över allt som skulle kunna gå åt helvete, jag sörjer som om det redan gått åt helvete och så ibland vaknar jag upp och märker världen utanför. Som Notes On A Scandal, som jag verkligen rekommenderar, eller Fredrik Wikingsson hos Luuk alldeles nyss, som var ett rent nöje att se. Ibland är det faktiskt bättre att vara åskådare till ett roligt och smart samtal än att medverka i det själv. (Och, åh, att Fredrik tjatade på sin fru i fem år innan hon blev ihop med honom! Tålamod, kan man säga.)


***


Se på fan, solen! (Fler skogsbilder på Flickr.)

2 kommentarer:

B sa...

vad skönt att du kom tillbaks snabbt. när du är i skogen blir det inte alltid mycket skrivet och jag saknar dig alltid. sitter här och kämpar mig fram, en mening i taget och mellan orden behöver jag läsa annat, helst från dig.

hoppas Fredrik går i repris, jag är svag för sådana historier.

Gott Nytt År!
PUSS

Ms Johansson sa...

jag ställer gärna upp med ord för dig!

om det inte går i repris kan jag berätta att fredrik varje kväll han var ute försökte snacka in sig hos johanna och on lyssnade tålmodigt (?) varje kväll gick han sedan hem och deppade över hur patetisk han var som höll på. till sist bestämde han sig för att enough is enough och bjöd henne inte på sin inflyttningsfest. då tog det fyr! nu har de varandra och en dotter. coolness.