lördag, april 15, 2006

Påskafton

















Jag bestämde mig för att ta en promenad.

















Micke ville hellre sura bredvid en gammal skogshuggarhandske.

















När mamma skulle åka och handla startade inte bilen, så hon passade på att chilla lite i väntan på lagning.

















Molle hängde utanför garaget.

















Det var soligt men knappast vindstilla ute.

















Så här ser det ut bakom vårt hus. Här brukade jag leka stenåldersmänniska när jag var liten.

















There is hope.

6 kommentarer:

Josefine sa...

åh, vad kul med fotodagbok! jättefina bilder.

Anonym sa...

Jättefina bilder! Kul att se din mamma. Och få reda på att du lekte stenåldersmänniska. Känns igen. Glad påsk! /Frida

Ms Johansson sa...

tack! jo, stenåldersmänniska var stort, lekte även fragglarna i ett träskartat område bakom huset. där fanns en hög som såg ut exakt som den allvetande skräphögen.

Anonym sa...

Hi love.
Jag har också varit hemma i påsk. Det blev problem, du vet ju hur det är. Jag grät i bilen på väg hem. Försökte vara så sor som jag vet att jag enligt vår tideräkning är, men kände mig ytterst liten. Tills jag satte i ett av dina blendband. Det hjälpte. Gav mig både tröst och distans.

Sen fixade Gustav både kaffe och tv-spel och laddade ner supermario- och mcgyvers signaturmelodi till min telefon. Då blev det mycket bättre. Vänner är vackert. Dina blider är också vackra. Och våren. occh din mamma. Hälsa henne från mig.

Anonym sa...

Glömde skriva att förra inlägget var från mig... din S!!!

Ms Johansson sa...

s, det är svårt att fatta hur stor man är, särskilt på hemmaplan...du får tänka att det ju faktiskt inte är hemmaplan längre. du lever ditt liv nu.

ska hälsa henne!