måndag, april 10, 2006

You choose drugs

Det var längesedan jag tjatade om den här låten:

I withhold your medicine
But you've still got a connection
They remember everything
In the sky, oblivion

I never knew your innocence
Your white skin glistens
You pried my eyes open
I've lost my ambition

I say it's me or drugs
You choose drugs
I say it's me or drugs
You choose drugs
I say it's me or drugs

You choose drugs
I say it's me or drugs
You choose drugs

Drugs, drugs

Choose Drugs, Juliana Hatfield

Kanske för att det känns som 100 år sedan A gav den (och 45 andra Juliana Hatfield-låtar) till mig. Det var september och varmt. Man kunde cykla i t-shirt på kvällarna nästan hela månaden. Jag hade precis börjat jobba där jag jobbar nu. Jag jobbade så mycket som möjligt för att få in pengar, och senare, för att glömma och mota bort tankarna.

Jag är nästan inte alls sentimental över den tiden, faktiskt. Men låten kommer alltid att vara speciell.

Inga kommentarer: