måndag, april 17, 2006

Zoom, som en torped

Världens regnbåge över Karlskronaplan just nu. Märklig företeelse, det där, men mycket vacker.

Påsken tog som vanligt trettio sekunder och jag är i är alltså i Skåne igen. Storkatten var som ett plåster innan jag åkte, eftersom han hade råkat bli instängd i garaget över natten och behövde extra mycket kärlek. Lillkatten sov tungt på rygg. Han var antagligen utmattad efter att igår ha fångat (och dödat) tre möss, en sork och en ödla (!) Pappas kommentar: "Man tycker ju att han kunde låta ödlorna vara." Mammas kommentar: "Hoppas att han låter bli grodorna."

Åkte första klass ner också och jag är tveksam till hur jag någonsin ska kunna åka något annat. Gott om plats för långa ben, inga barn som låter, stillsam stämning, folk sköter sig själva = ingen risk att känna sig trängd, kvällstidning på varje plats och gratis kaffe. Lägg till Radio Dept. (igen) och det var faktiskt riktigt fint (och då avskyr jag egentligen att transporteras på alla sätt.)

Som ni märker har jag egentligen inget att berätta.

Inga kommentarer: