torsdag, september 28, 2006

Give me a break

Det är torsdag kväll, vilket måste innebära att den här tunga veckan går åt rätt håll trots allt. Vi i min basgrupp gav oss själva ledigt från skrivandet imorgon för att få lite tid att läsa och sedan fylla på luckorna i hemtentan. När vi fick den idén i eftermiddags reagerade jag knappt, eftersom jag var så seg efter att ha suttit framför (den vackra) datorn hela dagen. Nu börjar det dock sjunka in. Ledig. Sova. Kolla på Everwoodreprisen på trean klockan 10.40. Jobba lite på mitt drömextraknäcktest. Förhoppningsvis tänka på bra grejer och stänga ute de dåliga, i alla fall för ett litet tag. Vi får väl se.

Under veckan har förresten fejksommaren gått över till någon form av höst. I tisdags hade jag kjol utan strumpbyxor och svettades ymnigt när jag satt i solen på skoltrappan. Idag var det visserligen inte heller så kallt, men luften var annorlunda. Den vansinnigt vackra och lummiga vägen från bussen till Kulturanatomen doftade av äpple och löv. Ingen annan än jag tog den vägen idag och jag njöt av att vara alldeles ensam med höstdoften i näsan och Pet Grief i öronen.

Ikväll ska jag försöka andas ut och kanske kolla på Sex, Lögner Och Videoband, denna lilla pärla till film som jag fyndade häromveckan. Om jag inte somnar i soffan ska jag även läsa i A Home At The End Of The World av Michael Cunningham, som jag tycker så mycket om att jag kommer på mig själv med att längta efter den om dagarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilket är ditt drömextraknäck?/Frida

Ms Johansson sa...

oh, jag är lite hemlig med det för det är så liten chans att jag får det. men jag kan säga så mycket som att jag är lost in translation...

Anonym sa...

that's what i thought.../frida