söndag, september 10, 2006

Söndag

Jag skulle plugga idag, hade jag tänkt. Men så fort jag satte mig vid datorn började jag tänka på igår, imorgon, ikväll, vilken annan dag som helst.

















Jag gick ut på balkongen och tog lite luft. Där blev det tydligt att sommaren är slut.

Jag satte mig vid datorn igen och tänkte lite på igår. Vi var på förfest hos C och det var roligt. Jag fick höra massvis med bra låtar och även se en del musikvideor. Den bästa av dem var Motorcycle Emptiness med Manic Street Preachers. F och E brukar alltid sätta på den låten när de är på fest hemma hos mig. Den är smått fantastisk. Jag blir vädigt nostalgisk efter något jag inte riktigt kan sätta fingret på när jag hör den. Videon hade jag inte sett förut och jag slogs av hur het James Dean Bradfield var på den tiden. Låten och videon passar fint ihop. Jag har sett den fyra gånger efter varandra nu. Jag förlorade mig i den:

















All we want from you are the kicks you've given us.

















Under neon loneliness, motorcycle emptiness.

















Under neon loneliness, everlasting nothingness.






















Sedan kom B på besök tillsammans med sin externa hårddisk. Nu är jag många skivor rikare.

















Hon hade fika med sig. Det blev min lunch. Bra där.

Nu är det kväll och jag har fortfarande bara läst ett halvt stycke. Det spelar nog ingen roll att kvällen är ung; det känns som att ett tomrum har ersatt min hjärna.

7 kommentarer:

Anonym sa...

"Under neon loneliness" - alltså det hade jag aldrig kunnat räkna ut själv. Tack Maggan!/Frida

Anonym sa...

ja fy vad jag också har undrat! jag har inte ens kunnat hitta på egna ord så egendomligt har det låtit!/josefine

Anonym sa...

har tagit mig friheten att använda bullbilden. tack för idag!//Bibbi

Ms Johansson sa...

f och j: i aim to please.

b: det var ju du som tog bilden - den är din!

Anonym sa...

Jag har avancerat från "N:s vän C" till bara "C"! Yeah! Tackar som fan för senast. Jag hade skoj som fan när jag behövde det som mest. Du/ni glömde en bag-in-box här.

Ms Johansson sa...

det är en snårig hierarki att ta sig igenom, men ja, nu är du "C"! (fast det har du ju egentligen varit länge, jag har bara inte fått chans att teckna ned det.)

ja det var roligt! och roligt att se hur du bor också. jag kanske kan komma förbi och hämta vinet nån dag!

Anonym sa...

Bara hojta till på ICQ när du känner att du inte klarar dig utan din bag. Tills dess tycker jag att du ska lyssna in dig ordentligt på "My Bag" med Lloyd Cole & The Commotions. Cheers!