fredag, september 15, 2006

YouTubemani

Det är ju ganska fånigt att jag har suttit och hängt framför YouTube kväll ut och kväll in utan att komma på tanken att titta på en av de bästa videorna som gjorts: I’d Rather Dance With You med Kings Of Convenience. Men nu kom jag ju på det, så jag är förlåten. I videon får man höra Erlend prata lite, lite norska, man får en bra överblick över hans skrangliga lekamen, han får oss att skratta genom att agera som killen som sjunger och man får även se Eiriks tjej i publiken (hon med tofsen) i slutet av videon. Hon är skitsnygg och är av någon anledning med i alla deras videor och på alla deras skivomslag. (Avundsjuk? Jag? Nänänä.)

Last Kiss, Zach Braffs kommande film, verkar vara en ganska vanlig historia om att tycka att livet är för snävt för att man ska få plats och om att gräset är grönare på andra sidan, men jag tror att den kan vara sevärd ändå (trots att Summer från O.C. ska vara med. Varför måste det alltid vara en Bambi-tjej?!) Jag ser mest fram emot att se Casey Affleck, Bens så mycket tuffare bror, in action. (Han är för övrigt gift med Summer Phoenix, Rivers och Joaquins syster. Jag har alldeles för lätt för att lägga kändisfakta på minnet.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

verkligen underbart bra video! Tack!

Det var en blogg sa...

Hej! Jag noterar att Illusionisten är med bland din favoritlitteratur. Det är min favvis me, även om slutet inte ger några klara besked:)

mvh Philip

www.bollenerund.blogspot.com

Anonym sa...

vilken video! jag blev plötsligt så jäkla sugen på att spela in en egen. kanske ett projekt för skivpoolen. /frida

Ms Johansson sa...

valle: man kan nästan inte se sig mätt, prisa youtube!

philip: hej! den är ju rent makalöst bra, men slutet var mycket riktigt frustrerande. jag slet mitt hår, tror jag.

frida: fatta vad kul det skulle vara! josefine har ju en kamera, det är bara att välja låt och sätta igång! lågbudgetstyle, of course.