fredag, september 29, 2006

Anti-dekolletage

Jag vill slå ett slag för polotröjan (som om det skulle behövas.)

















Det är egentligen ett märkligt plagg som inte alls gör sig på bild, eftersom man ser halslös ut (därav min något ansträngda pose ovan - "kolla, jag har en hals, jag lovar!") Mina föräldrar bär båda svart polo på sitt förlovningsfoto och eftersom de även har mörk bakgrund kan man luras att tro att deras huvuden svävar omkring kropplösa på fotot.

Nåja, polo är min grej, halsstympningen till trots. Jag köpte min första klassiska, svarta polo på flera år igår och det gjorde mig på gott humör för en stund. Jag vet inte, kanske är det några år av båtringningar och nedhasade axlar som gör att det känns skönt att täcka upp igen.

Igår när jag tittade i en gammal Q-tidning och såg en bild på John Lennon (finns det ett enda nummer av Q där han inte är med på något sätt?) slog det mig att jag först började tycka att det var stiligt med polo när jag såg det här skivomslaget:





















Jag snodde det från pappa när jag var i 14-årsåldern och det måste ha satt sina spår, både när det gäller färg- och stilideal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt!

Ms Johansson sa...

tack!