torsdag, september 21, 2006

Musik och konst

Jag har precis varit på skivpool hos M. Jag vet inte riktigt om jag skrivit något om vår skivpool tidigare? Vi är i alla fall fem stycken som för något halvår sedan tyckte att vi blivit lite musikaliskt förslöade och det var vi ju tvungna att råda bot på. Så ungefär en gång i månaden ses vi för att lyssna på och få ny musik. En av oss har i uppdrag att köpa en skiva som är (ganska) ny och inte superkommersiell, berätta om varför man valt just den skivan och sedan "distribuera" den till de andra i poolen. Sedan fikar vi. Det var till exempel på det här sättet några av oss fick upp ögonen för Teitur.

Idag kommer jag hem med två ting som förgyller tillvaron:

M hade valt The Whitest Boy Alives skiva och jag blev så glad, för av någon konstig anledning hade jag inte redan den. Man kan verkligen fråga sig hur det kan komma sig - det är ju Erlend! Men nu har jag den och Burning kommer att låta så fint i mina lurar.












Precis som min kära J ser Erlend utan glasögon lika oseende nyvaken ut som Teddy i Bamse när han har tappat sina glasögon.

Jag har dessutom köpt en ring av E. Hon och hennes käresta har startat designmärket Sägen (hemsida kommer snart) och gör bland annat grymma smycken av porslin. Så här ser min ring ut:

















Jag trivs redan mycket bra i den.

6 kommentarer:

Josefine sa...

och då fick en handfetischist sitt innan läggdags. man tackar!

Anonym sa...

åh jag hade velat vara där... /frida

Anonym sa...

vilken skön idé!
hur går det till? sätter ni er i soffan och lyssnar bara lyssnar igenom den? Hur ser 'distributionen' ut?

btw så storfyndade jag förra veckan teitur - poetry and aeroplanes för 25 bopp på loppmarknad. riktigt fin skiva!

Ms Johansson sa...

josefine: haha! är det kanske mitt sjukligt sneda fulfinger som ger en liten extra krydda?

frida: vi tar en repris ikväll istället, jag kan bli lika upphetsad över erlend en gång till!

mattias: ja visst är det? det brukar vara så att vi börjar babbla om en massa annat först. sedan blir det nästan lite andäktigt tyst och kvällens skivutväljare får berätta lite om motiven till att hon valt just den skivan. alltid intressant att höra. sedan har vi på skivan i bakgrunden och pratar vidare. man får lyssna mer koncentrerat när man kommer hem. och "distribuera" var egentligen bara ett neutralare ord för "bränna"...

verkligt teitur-fynd där! jag säger bara "sleeping with the lights on" - en av världens bästa låtar (särskilt på hög volym.)

the lost feeling sa...

åh, i could make a career of being blue, ...or find myself a rock n roll band who needs a helping hand!! :)

fin blogg, ska läsa mer här.

Ms Johansson sa...

the lost feeling: det låter fint, det!