måndag, februari 05, 2007

En helt okej måndag

Idag hade jag håltimme i tre och en halv timmar och ville egentligen inte åka in till Lund just därför. Eftersom jag är plikttrogen gjorde jag det ändå och det blev trevligt. Ett gäng av oss i klassen gick och fikade på SOL (Språk- och Litteraturcentrum.) När jag läste där för ungefär fem år sedan påminde lokalerna ganska mycket om skyddsrum och jag tycker att man kände sig lite sjuk varje gång man varit där. Nu är huset stort, luftigt, ljust, fyllt av sol (i alla fall idag) och påminner mig om K-huset i Växjö. Alltid detta lilla sug i magen när något påminner om Växjö. I år är det tio år sedan jag flyttade hemifrån och därmed tio år sedan jag flyttade till Växjö. Ett annat liv. Lika bra som nu, men ändå så annorlunda.

Under dagens fika i mitt nuvarande liv fick jag prata om nya Harry Potter-boken (längtar!) och hur folk kan vara bra på matte (en gåta!) samt äta en jäkla massa bönsallad för en billig peng.

Inga kommentarer: