onsdag, februari 07, 2007

Om samtycke

Age Of Consent tycker jag mycket om.

Do you find this happens all the time?
Crucial point one day becomes a crime
And I'm not the kind that likes to tell you
Just what I want to do
I'm not the kind that needs to tell you


I've lost you
I've lost you
I've lost you
I've lost you
I've lost you

Idag föredrar jag Grant Lee Phillips dystra coverversion, men även New Orders original med en falsksjungande Bernard Sumner är fint. (Här kan man se en ganska bedrövlig men ändå schyst version av den, med Bernard i tanktopp och korta, vita shorts som glimtvis avslöjar mer än jag vill veta.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilken härlig låt! jag gillar verkligen new order, men den här hade jag inte hört tidigare.

vem är tjejen som spelar synth?

Anonym sa...

skämmes.. det är Gillian Gilbert, gift med trummisen Stephin Morris. Jag hade inte läst min New order-läxa tillräckligt.

Lina sa...

Åh herregud, Bernard Sumners genitalier. I'm scarred for life.

Ms Johansson sa...

mattias: skämmes icke, ty jag hade ingen aning om vem bruden var. men nu vet jag, tackar för det!

lina: hehe, du var varnad!