fredag, februari 16, 2007

If this world makes you crazy and you've taken all you can bear:

Igår var tryckarnas afton och C utrustade min dator med en himla massa fina gamla låtar som jag förr inte stått för att jag gillar på riktigt (hej Show Me Heaven och Take My Breath Away.) Eller, jag har väl snarare inte känt efter på allvar. Men det är bara att inse: ibland är avskalat och enkelt inget man längtar efter. Då får man ta till det tunga artilleriet (hej Lady In Red och I'll Stand By you.)

En av dem var Cyndi Laupers True Colors. För ett antal år sedan var den låten med på ungefär tre av fyra blandband en kompis gjorde åt mig. Först tänkte jag: what?! Men det var ju innan jag hade lyssnat. Lyssna! (Och läs gärna också.)

5 kommentarer:

Kuffen sa...

Oops. B&I. Jotack. Trevligt, bra, egentligen den bästa, men du: många avråder från det.
Tryckare kom för att stanna.

Agogo sa...

80-tals frossa! Snacka om tungt artilleri Att dra sig ut på dansgolvet med Cyndi Lauper som härförare och Chris de Burgh som vapenbroder kräver mod.

Ms Johansson sa...

kuffen: avråder många från B&I? men det ska man nog inte bry sig så mycket om!

agogo: då är jag kanske (äntligen) lite modig?

Agogo sa...

Absolut. Du har ett enormt musikmod!

Ms Johansson sa...

vad fint det kändes att höra!