onsdag, februari 14, 2007

I'm winking at you

I slutet av gårdagens avsnitt av What About Brian? (halvlam serie, men jag är inte så kräsen för tillfället, jag flyttar mig bara mellan tv:n och datorn ändå) spelades Brass In Pocket och jag kom att tänka på Lost In Translation. Det pratas ofta om Bill Murrays underbara karaokeversion av More Than This, men det känns viktigt att inte glömma bort Scarlett Johanssons tolkning av just Brass In Pocket. Den är skimrande, sval och het på samma gång.

Jag blev tvungen att fixa hem originalet med The Pretenders också. Nu är jag förtrollad av Chrissie Hyndes röst.

3 kommentarer:

Anonym sa...

The Pretenders är ett av världens bästa bandnamn. Det och (Lloyd Cole and) The Commotions och Elvis Costellos kompband The Attractions och senare The Imposters. Jag gillar även The The.

Anonym sa...

Jag dör lite när Scarlett sjunger "I'm special" och Bill Murray mimar tillbaka "Special" åt henne. Det ögonblicket är så fint, det känns i hela kroppen.

Ms Johansson sa...

chrille: jag trodde alltid att the pretenders var ett dansband (fast typ engelskt) när jag var liten, så jag har aldrig tänkt på att det skulle kunna vara ett bra namn. jag måste ändra mitt tankesätt!

anna: jag vet! det är så otroligt fint.