torsdag, februari 08, 2007

Friterad

Min hjärna har precis börjat återhämta sig lite efter dagens arbete med att skapa en databas för hantering av bibliografiska poster, utlåning, återlämning, yada, yada. Efter handledning (snäll och tålmodig lärare, distraherande snygg dator) körde vi loss vid datorn med våra tabeller nedklottrade på ett papper (tänk Bambi på hal is). Det visade sig att jag inte är den naturbegåvning jag hade hoppats på när det gäller att fatta relationer mellan tabeller. Inte för att jag är förvånad, men det hade ju varit en trevlig överraskning. Min insats idag bestod mest i att klicka kringla + c och kringla + v. (Jag förde över filosofiböcker från en annan bibliotekskatalog till vår blivande katalog. Japp, vi ska ha ett bibliotek med enbart filosofiböcker. Vi tyckte att det var en kul grej.) Mekaniskt arbete, vad jag älskar det (ibland). Don't think, just do. Klick, klick.

Inga kommentarer: