tisdag, februari 13, 2007

A little pick-me-up

Jag har svårt för att ta mig ur sängen på morgonen, svårt för att klä på mig, svårt för att äta; jag går på sparlåga. Eller kanske snarare autopilot. Så idag när jag kom hem från en lång dag framför datorn i skolan hittade jag ett tjockt brev på golvet innanför dörren. Det visade sig innehålla tjugoen Alla Hjärtans Dag-kort från mina gamla elever. Kramar, skeva hjärtan ritade med kritor, en och annan stridsvagn, stora och små bokstäver om vartannat, saknad. Jag kan nästan inte skriva om det utan att börja gråta. Det finns inte ord.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det var något av det finaste, jag börjar nästan gråta jag med!

Anonym sa...

ja så fantastiskt, verkligen fint...

en helt annan sak dock, du gillar ju harry potter, jag läser serien för min 7-åriga son just nu. och jo jag gillar det men det går inte upp mot dessa nedan tycker jag:

- dels Philip Pullmans trilogi, som du kanske hört talas om, och kanske läst? otroligt fin och välskriven, fantastisk bra helt enkelt, tror den fick astrid lindgren-priset för nåt år sen, heter Den mörka materian. Läs!

och sedan Mervyn Peaks galna, surrealistiska, mörka, och helt otroligt fascinerande trilogi om slottet Gormenghast, kanske du också har koll på? bbc gjorde nån rätt ok filmatisering för några år sedan. om du inte läst så är det bara sätta igång!

Josefine sa...

jag är avundsjuk!

Anonym sa...

Jag funderar på att ha det här inlägget som startsida på min dator. Då hade jag liksom aldrig behövt deppa mer.

Ms Johansson sa...

erika: det finaste ja, fattar inte att det hände mig!

ulrika: tack för tipsen, jag känner igen författarnamnen men har noll koll på böckerna (skärp mig)! ska notera dem! och harry potter-böckerna gör sig bäst på engelska, vilket i och för sig kan bli lite svårt när det är en sjuåring med i bilden...

josefine: jag förstår det!

halvanonym: det borde ju jag också ha!

Agogo sa...

Underbart, och de har gjort det av kärlek, inte för att de får betyg. Barn kan skapa fast de inte får betyg. Jag ska skicka ditt inlägg till Jan.

Anonym sa...

Maggie: Eller så kan du sätta upp korten på strategiska ställen i lägenheten. Ett brevid väckarklockan, ett på badrumsspegeln, ett på frukostbordet etc, etc... Fast då kanske du sliter ut dom. Kanske är bättre att ha dom och plocka fram dom när dom verkligen behövs.

Ms Johansson sa...

agogo: usch, blotta tanken på att sådana små barn (6-8 år) skulle få betyg är helt vedervärdig.

jag ska gömma undan dem på något bra ställe, eftersom de är ena riktiga dyrgripar. fast vissa måste sättas upp.

Sägen, Elin Sigrén sa...

Oj vad underbart det låter, mycket roligare än att fundera på om man kommer bli uppvaktad eller förväntas uppvakta sin boy på den där dagen...

Ms Johansson sa...

ja att det var alla hjärtans dag hade ju helt gått förbi mig annars!

/in the bell jar