torsdag, februari 01, 2007

I pretend like no one else to try control myself

Lika tung i huvudet som igår och i förrgår och nu även paralyserad. These are the days of my life. Jag utnyttjar mitt tillstånd och läser igenom Times lista över de 100 bästa romanerna (1923 till nutid.) Det är lite kittlande, tycker jag. Jag har inte läst många av dem, men av dem jag har läst rekommenderas:

Revolutionary Road

The Catcher In The Rye
The Great Gatsby
To Kill A Mockingbird
Lolita

Ganska uttjatade tips, men the reason it's a cliché is because it's true. The Great Gatsby och Lolita är dessutom med på min egen lista över världens bästa böcker.

(Obligatoriskt: stegrande vansinne: Oh, but hold it still, darling, your hair is so pretty. Can't you feel the warmth of my sincerity? Måste gå på konsert nu. Jag har sett dem live (på Amiralen!), så jag vet vad jag längtar efter.)

Jag kommer så småningom att lyssna på The Shins Wincing The Night Away och Airs Pocket Symphony, för de är både jättefina album. Men just nu kan jag inte fokusera.




5 kommentarer:

Anonym sa...

Skojar du?! Jag försöker och försöker läsa Gatsbyjävlen till min lilla bokklubb men det gåår inte! Har aldrig läst en trögare bok. Hoppas den tar sig. Till och med Brott och Straff slank ner lättare (kanske dock beroende på att Erik Zillén ville det hehe)Ha en fin helg!

Ms Johansson sa...

meh, det måste vara nåt fel på ditt exemplar av boken! det är enda föklaringen! ( du kanske kan låtsas att erik beordrat dig att läsa den? leve erik!)

Anonym sa...

tror du skulle gilla of montreals senaste "hissing fauna, are you the destroyer", det förra albumet "sunlandic twins" är också helt sjukt bra, kolla upp kolla upp

Anonym sa...

åhh nu blir jag ju också så himla sugen lyssna på interpol igen, deras första album älskade jag, ja, andra med men kanske inte lika mycket, blir av någon anledning lätt så att man lyssnar mer eller mindre maniskt på dom, men nu var det länge sen så mycket ny musik som kommit emellan, hela tiden massa nytt, bra, intressant; jag kan inte leva utan musik, musik ger mig så mycket energi, glädje, tröst, underbart!!

Ms Johansson sa...

of montreal är ett sådant där band som jag tänkt kolla upp många gånger, tack för tipset!

jag säger detsamma som du om musik; vad som än händer finns musik, liksom! den kan göra mig gråtfärdig, extatisk, sorgsen, upphetsad etc. musik förstärker ALLA känslor, gotta love it.