lördag, februari 10, 2007

Well, I feel that they're talking in a language I don't speak


- I want you to do what you want, take the job at the White House, I just want you to talk to me about it. I want us to talk about what it'll mean and how we'll make it work. I want us to talk like we're gonna figure it out together. I want us to talk, because I like the sound of your voice. I just wanna talk.

Danny till CJ, för att hon måste våga sluta klara sig alldeles själv. (Ur näst sista avsnittet av Vita Huset. Kolla.)

6 kommentarer:

Anonym sa...

just så!

Agogo sa...

Att våga sluta klara sig alldeles själv är inte det lättaste. Det gäller att mobilisera energi och mod.

Ms Johansson sa...

ja, jag har då aldrig lyckats våga. men jag tänker att CJ är ca 40 år gammal, så jag behöver inte klå upp mig själv för det riktigt än..

Agogo sa...

För mig är det värre. Jag tittar på almanackan och klipper till mig själv en gång i månaden. Men jag är stryktålig!

Ms Johansson sa...

haha, tur, men var försiktig mot dig själv i alla fall!

Anonym sa...

kollar igenom svunna tider och hittar det här!
som nybliven vita huset-fan (har precis kollat klart första säsongen och älskar det så mycket. intelligensen, den raka kommunikationen, de genomsypatiska karaktärerna, respekten för allt och alla etc etc.) blev det här helt fantastiska citatet glödande!
wow, känns som ett evangelie över relationer.