lördag, juni 02, 2007

Att sätta ihop sig själv som en plastbyggsats

Efter två dåliga dagar av stelhet och spänning så total att jag knappt kunnat gå upprätt (trevlig klassträff igår kväll, dock) begav jag mig ut och sprang förut. Oftast brukar jag springa och gå lite om vartannat, men idag bara sprang jag tills hela kroppen kändes varm inifrån. Jag kunde riktigt känna knutarna lösa upp sig. Solen bröt fram, himlen blev blå på en sekund (nej, det är ingen efterkonstruktion) kyrkogårdarna var lummiga och musklerna jobbade. Jag kunde ha bara linne och inte frysa. Eftersom folk oftast gör annat på lördagskvällarna var jag i stort sett ensam (om man inte räknar människorna i jorden.) Jag, den blå himlen och min musik. Det var 45 gyllene minuter.

Bäst att springa till, våren 2007:

Ready To Go - Republica (oj, vad sjukt bra den är ibland!)
You Get What You Give - New Radicals (Wake up kids, we've got the dreamers disease!)
I Can Only Disappoint You - Mansun
Klubbland (Flight 2 Remix) - Håkan Hellström
Det Snurrar I Min Skalle - Familjen
Take A Chance - Magic Numbers
Play - J.Lo
Destiny Calling - James
Grace Kelly - Mika
Hanna - Juvelen
Under The Guillotine - The Mary Onettes
Not Even Jail - Interpol


Första halvan av 2007 har precis passerat och förutom januari månads oväntade bliss, är springandet och N verkligen det enda positiva med det här året. Det var tydligen hybris att utbrista "2007kt bra!" på nyårsafton (men det kändes rätt då.) Eller så får kommande månader visa var skåpet ska stå. Det skulle vara välkommet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

fast det hade känts lite fel att exempelvis utse "2007helvetesjävlaskit" som slogan till det kommande året. vi får hoppas på resterande månader som sagt, även om det funnits några höjdpunkter hittills också.

Anonym sa...

fast halva året har ju gått den 30 juni så du behöver inte ge upp det än!

Ms Johansson sa...

frida: exakt, det kan man ju inte göra. det är ju en jättebra slogan egentligen. egentligen borde jag inte skylla ifrån mig på 2007 heller.

kristin: ja lite fel uttryckt av mig där! okej, några dagar kvar att spotta upp sig på då...

Josefine sa...

okej, jag ser var jag ska hitta resten av låtarna som får plats i min ipod! vi ses runt kyrkogårdarna!

Ms Johansson sa...

det är bara att komma förbi och fylla på!