måndag, juni 18, 2007

So I had a bad day

Den här dagen kommer inte att gå till historien som någon solskenshistoria direkt. Jag vaknade på fel sida och kände mest att det där vakenhet var ganska överskattat. Sedan låg jag på sängen och oroade mig, något jag kan göra på heltid nu. Sedan var jag ledsen och jobbig i luren med N fast han var stressad och hade bråttom med städning och packning. Kontrollera mig? Nej, det går uppenbarligen inte. Sju svåra år senare lyckades jag äntligen släpa mig utanför dörren för att cykla runt och uträtta ärenden. Vid parkeringshuset på Spångatan höll en bil på att köra ut och jag stannade till, lite tveksam över om föraren skulle släppa förbi mig eller ej. Det gjorde han, samtidigt som han backade rakt in i bilen bakom sig med en stor smäll. Jag cyklade vidare och kände mig olycksbringande. Ikväll har jag tappat en nykokt potatis på tån och det går inte att fatta hur ont det gjorde. Sedan tappade jag ut mina kokta morötter i vasken (där det givetvis fanns diskmedelsrester) och hällde lite av kokvattnet på fingrarna, som nu gör lika ont som tån. I'm done.

En bra grej är dock att jag nu har hittat ännu en Youtube-skatt, den här gången i form av Walker Texas Ranger-klipp från Conan O'Brien. Den som känner mig vet att jag tycker att det är sjukt roligt, kanske det roligaste inslaget på Conan någonsin (right up there med när Conan hänger med fågelskådare i Central Park, är i Finland, går på teaterskola och slåss med lasersvärd och så när the Slipnutz är förband åt Slipknot.) Allra sjukast och roligast är det här.

Inga kommentarer: