torsdag, juni 14, 2007

Vardag

Ensam hemma, vill inte gå ut för mina fastrar är här och röjer ut farfars hus och grannen kör fram och tillbaka och hämtar timmer. Lite kallt för att sola ändå, 13,5 grader i skuggan, vilket är rena vintern jämfört med helgens 30 grader i skuggan. Igår var jag i solen hela dagen, dock. Lagom varmt, läste Curtis Sittenfeld igen och njöt av varje litet ord. Kunde jag skriva som hon skulle jag inte kräva något mer. Jag är ursnabb med att skaffa mig rutiner också. Nu är det kvällspromenad alternativt joggingtur, fixa mat, messa med N och sedan Bones vid elva och efter det Two And A Half Men som jag inte ens gillar speciellt mycket. Men orka byta kanal, liksom. Bones är däremot helt okej. Emily Deschanel är intressant och kompromisslös (och Zooeys syster) och har fin mörk röst. Sedan är det ju kul att se Angel i en annan roll (även om jag föredrog Spike alla dagar i veckan.) Sedan lägger jag mig för sent och tänker att det spelar ju ingen roll eftersom jag kan sova länge i morgon, varpå jag vaknar vid åtta, slumrar till elva och har ont i huvudet hela dagen eftersom jag sovit för lite.

Inga kommentarer: