måndag, juni 04, 2007

Efterdyningar


Igår lipade jag mig igenom det allra sista avsnittet av Six Feet Under. Bästa serien någonsin? Mycket möjligt. Enda serien i sitt slag i alla fall. Min favoritsäsong var den där Nates fru Lisa (fantastiska Lili Taylor) var försvunnen och slutligen hittades i havet. Den var helt förkrossande. Jag har första säsongen på DVD, så jag ska nog börja om igen och se om den känns lika mörk och cynisk nu som den gjorde då.

Idag rekommenderar jag Poor Places med Wilco.

My jaw's been broken
My heart is wrapped in ice
My fangs have been pulled
and I really want to see you tonight

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mindre poetiskt men likväl hjärtskärande

When I got, to our meeting place
I stared into empty space,
No-one here for me, oh no no no .....

Ms Johansson sa...

vet inte om jag skulle säga att det var mindre poetiskt!

Anonym sa...

jaa six feet under ligger mig varmt om hjärtat, ingen annan serie har jag följt så... har säsong 1-4 på dvd! de tre första är bäst, helt outstanding, jag älskar alla karaktärerna, men kanske särskilt nate (och claire) - och mamman ruth!

Ms Johansson sa...

jag kan inte välja favoritkaraktär, de är så bra alla! fast nate ligger alltid högt.