onsdag, juni 13, 2007

Hemvändare

Småland!

Nyss avstigen på Värnamo station.

Fika vid ån. Räkmacka och glass. Tradition.


Kvällspromenad hemma på gården. En vänlig grönskas rika dräkt.

Kviga i kvällssol. (Stut i bakgrunden.)


Precis när jag plockat den här buketten prasslade det till 20 centimeter ifrån mig och när jag tittade ner stod ett pyttelitet, nyfött rådjurskid och darrade. Jag blev så paff att jag skrek till och det lilla livet skrek hjärtskärande det också och satte av in mot skogen. Begåvat av mig. Rådjursmamman brakade fram bakom en gran och sprang iväg hon också. Strax hörde jag råbocken skälla över hela skogen. Upprorsstämning, och allt för några prästkragars skull. Was it worth it? Döm själva. (Jag hade ju hellre haft grymma bilder på en prickig liten bambi.)


Välkomstkommittén.

2 kommentarer:

B sa...

vad söta ni ser ut! underbart grönt, jag vill härmed bjuda in mig till ett smålandsbesök i en inte alltför avlägsen framtid. puss

Ms Johansson sa...

jag tror att du skulle älska det här, bibbs.