lördag, juni 09, 2007

In omnia paratus


Det är hett som i en ugn både och inne och jag spontansomnade just i soffan utan att riktigt minnas hur det kom sig. Min hjärna är inte alert. Jag tänkte i alla fall tipsa om att i morgon, klockan 11.35, sänder kanal 5 ett av de allra finaste Gilmore Girls-avsnitten i repris. Det är avsnittet där Rory kidnappas av Logan och hans medvetet excentriska överklassgäng i det hemliga Yale-sällskapet The Life And Death Brigade och de hoppar med paraplyer från hög höjd. Jag har många Gilmore Girls-favoriter (det när Kirk har nattskräck och Luke och Lorelei hånglar för första gången, det när Rory hälsar på Jess i NYC, det när Sonic Youth etc. spelar i Stars Hollow, bla, bla, bla), men det här är nog lätt uppe på topp fem-listan. Larger than life. Verklighetsflykt när den är som bäst.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ett av mina favoritavsnitt också. Helt fantastiskt.

Ms Johansson sa...

ja, det är rent av vackert.

Anonym sa...

Jag kan inte ens välja ut några favoriter. Tror att alla avsnitt är mina favorit-avsnitt :)

Ms Johansson sa...

samma här, egentligen. det är en livsstil!