fredag, juni 29, 2007

Fylleri

Jag har svårt att stå emot listor och enkäter, så håll till godo (från Kristins blogg):


Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? sculpture park at Druskininkai (p324), then push west to Klaipèda (p347)

Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Ett handfat.

Vad var det senaste du såg på tv?Vild zappning mellan VH1, MTV och Voice.

Utan att se efter, gissa vad klockan är. Halv fem.

Bortsett från datorn, vad hör du just nu? N:s mamma fixar i en garderob.

När var du ute senast och vad gjorde du då? För ungefär en halvtimme sedan, då vi for till konditoriet och köpte bakelser.

Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? En hund.

Vad har du på dig? Jeans, Monkilinne och svart kofta.

Drömde du något i natt? I så fall - vad? Det sjukaste någonsin, jag censurerar mig själv.

När skrattade du senast? För en liten stund sedan när N bar mig på ryggen. Jag är ett barn ibland.

Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? Motorcyklar, Depeche Mode, The Who och lite annat musikrelaterat.

Har du sett något konstigt på sistone? Förmodligen, men jag har så kort närminne.

Vilken var den senaste filmen du såg? Long Kiss Goodnight.

Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? Hus med stor trädgård, bil till N, dator, mobil...

Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Jag låter folk veta det jag tycker att de ska känna till, resten lämnas i det fördolda.

Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?Sådana frågor ger mig bara tunghäfta för jag vill hitta den ultimata lösningen och det gör jag inte.

Tycker du om att dansa? Älskar det, men gör det sällan nu för tiden.

George Bush? Inte min kopp te, go Hillary!

Vad skulle dina barn heta, pojke resp flicka? Science fiction, men jag gillar Stella/Ester och Erik/Kalle.

Skulle du nånsin överväga att bo utomlands? New England, alla dagar i veckan. Ett vackert hus, fantastisk natur, nära havet och nära New York. Alla jag tycker om får flytta med.

Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? Hej och välkommen.

Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna? Ingen press, den som känner sig sugen.

Inga kommentarer: