lördag, juni 16, 2007

Lördagsdravel

Jag har sett tre filmer den här veckan och jag har inget bättre för mig än att berätta det:

Annie Hall (regi: Woody Allen)

Okej, snacka om att sparka in en öppen dörr, men satan vad fin och bra Diane Keaton är som Annie! Jag kan inte riktigt se mig mätt på hennes uppenbarelse. (Filmen i sig är också bra. Rolig. New York. )


Kids (regi: Larry Clark)

Jag hade märkligt nog inte sett den förut och jag mådde fysiskt illa hela filmen och hade lust att slå in de där två huvudrollskillarnas dumfåniga flin. Jag vet att det är meningen att man ska må dåligt av filmen. Men det gör den inte bättre. Brännande ämne och så, visst, men det enda jag uppskattade var Chloë Sevignys frisyr. Det var väl ungefär så jag ville se ut -99 (minus heroin chic-looken. Jag hade för övrigt en likadan tröja som hon har i filmen.)


Rain Man (regi: Barry Levinson)

Ja, den var ju bättre än jag mindes den, kanske för att jag var 10 år när jag såg den sist. Då tyckte jag bara att Tom Cruise var snygg och Dustin Hoffman lite tokig. Nu tyckte jag att Tom Cruise var ganska påfrestande men bra (jag vill tycka illa om honom men lyckas inte riktigt) och Dustin Hoffman sjukt skicklig. Bäst är han dock i Stranger Than Fiction, tycker jag nog.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja annie hall är en gammal favorit, diane keaton är helt underbar! jag har haft oliak perioder då jag mer lelr mindre"knartkat" woody allen-filmer, hannah och hennes systrar, manhattan, små och stora brott, manhattan murder mystery (också med diane och allen) och alice är andra favoriter,men är nu lite mätt på allt vad woody allen heter, tycker inte han gjort en bra film sen harry bit för bit (mitten 90-talet)... och chloe sevigny gillar jag - alltid, hon är bara så cool, gillar allt hon gjort/jag sett med henne, även om kanske ibland filmerna i sig inte varit super. kids är bra, men fruktansvärt tung, man mår dåligt, visst...

Ms Johansson sa...

jag gillar verkligen vissa woody-filmer, särskilt denna och manhattan murder mystery. gillade faktiskt även match point mycket, även om den inte känns det minsta woody allen.

chloe är grym, ja. såg henne i boys don't cry häromdagen.