torsdag, juni 07, 2007

Affirmation

Jag vaknade med ett ryck klockan 06.25 i morse och upptäckte att det var 35 grader varmt i lägenheten, att jag satt fast i lakanen, att det inte gick att bli sval, att jag sovit tre och en halv timme samt att jag hade ont lite här och var. Vidrig är ett för lindrigt ord för att beskriva känslan som sköljde genom min kropp.

Kanske var det detta uppvaknande som fick mig att bestämma mig för att gå och köpa ett halsband jag tänkt på ett tag (klicka på bilden om du har svårt att läsa smått):


Jag tänkte så här: om jag varje gång jag tittar mig i spegeln blir påmind om att jag måste keep the faith (Bon Jovi) kanske jag lär mig en dag. Jag ringde mamma och frågade vad hon tyckte och eftersom hon gillar smycken och blev förvånad över att jag strävade mot någonting överhuvudtaget, krävde hon nästan att jag skulle köpa det. Så nu hänger det runt min hals. Jag gillar det skarpt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

gulp! klumpen i halsen. så fantastiskt fint och bra att du köpte det till dig själv! skulle jag också vilja ha.

Ms Johansson sa...

ja det känns värt!

finns på designtorget och man kan även välja hope, love, believe etc. men jag kände att detta träffade rätt så fort jag såg det.