tisdag, juni 05, 2007

Jag vet inte ens vilken dag det är



Eftersom jag ÄLSKAR Jan Stenmark och eftersom jag inte har råd att köpa hans nya bok (som jag i och för sig nästan läst igenom i bokaffären) kompromissade jag med en...kylskåpsmagnet! Mitt kylskåp har aldrig varit smartare.

*

Om några timmar landar B på Newark och till henne tillägnar jag idag Burning Hearts med My Favorite.

I was an architect,
she was an actress.
I drew the Eiffel Tower upon her dress.
So we could see the world..


4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett par månader innan Burning Hearts lät det kanske så här

She was just a lonely girl
But I didn't know if I should try
She was just a lonely girl
But I didn't know just which way she'd fly
Over by the corner now she stands
Cornered by the angels of her many plans
She was just the saddest girl
Staring at the empty stage



(Stenmark är .. mucho gusto!)

Ms Johansson sa...

kanske det!

(stenmark är kunglig.)

B sa...

anonym: var är texten ifrån? det var det vackraste jag läst på länge, träffande.

Maggie-Mags: tack för låten. det känns vemodigt att tänka sig en sommar utan dig, utan dans. även om jag dansar blir det aldrig detsamma utan dig; ingen förstår musik och dans som du!

Ms Johansson sa...

jag vet, sommar utan dans med dig...det känns tomt, det går inte att komma ifrån. men nu ska jag ju uppleva NYC genom dig, det är inte så illa det heller!

undrar också vilken låt det är!