fredag, januari 04, 2008

Ghetto fabulous

Efter ämnet i mitt förra inlägg känns allt annat djäkligt ovidkommande. Därför kan jag lika gärna stirra upp mig lite över att jag idag råkade hitta ett par nya gympaskor! Jag tror nästan inte att det är sant. De stod undangömda under ett litet lågt bord på Åhléns City och jag vet inte varför jag fick för mig att titta dit. Jag, som faktiskt behövt nya skor väldigt länge, lyfte upp en och tittade. Svarta, Adidas och på rea. Skitsnygga. Som luttrad gympaskobärare visste jag bättre än att bli glad då, eftersom det aldrig finns några skor i min storlek, särskilt inte på rea. Jag gick bort till expediten med sammanbiten min, frågade efter min storlek, såg henne försvinna iväg och väntade mig att se henne komma tillbaka tomhänt. Men så kom hon med en blå låda i handen. Skumt. Jag provade skorna. De passade. De var så sköna att jag skulle kunna bege mig ut och jogga i dem. Mitt hjärta rusade i väg. Nu är de mina:

De kommer från Missy Elliots Respect ME-kollektion*, så jag fick avblingifiera dem lite (silverkronor fastknutna i snörningen). Nu hoppas jag att de kommer att bli goda, trogna vänner.

Respect ME is a platform for positivity, empowerment, style, skills, friendship, and above all, respect. Okej då, jag är med!

Inga kommentarer: