lördag, januari 26, 2008

Helgen i bild

Lördag:

Gick på stan med två kompisar, varav en var gravid och skulle köpa kläder att växa i. Exotiskt. Själv var jag mest shoppingstatist, tills vi kom till en liten butik på Friisgatan där jag hittade Den Perfekta Klänningen i botten av en reakorg. 800 kronors rabatt, satt som en smäck. (Kliar och sticks lite eftersom den är stickad, men whatever. Löjlig E Von Sydow-pose, jag vet.)


Söndag:

Vaknade av ett sms med förfrågan om fika och begav mig till Rörsjöstaden för att träffa F, E och J. F lanserade en intressant teori om att våra alltför intellektuella intressen - läsa, tänka, skriva - inte gör oss någon tjänst mentalt sett. Praktiska aktiviteter är så underskattade. Ge mig djur och en trädgård och jag skulle bli en ny version av mig själv.

På väg hem, förundrade över solen. F och E är fina i svartvitt. Efter det att vi hade skilts åt skulle jag ta ut pengar. Jag såg en buss som gick mot Västra Hamnen och hoppade på. Havet och solen kallade.

Trånade efter hundar, frös och bländades av havet. Mötte en kollega som är oerhört positiv i sin läggning. Hon berättade att även hon inte förstod sig på livet just nu. Det är vad en sommar med konstant regn gör med oss.

Det var så mycket blått och ljus att jag blev alldeles vimmelkantig. Chock.

Jag är nu framme vid säsong 5 av Gilmore Girls - en säsong som jag nog bara sett två gånger förut. Den är lite mer allvarlig, då Luke och Lorelai gör slut för första gången. Ont i magen. Innehåller även sug i magen-klassikern då Rory och Logan hoppar med paraplyerna på The Life and Death Brigades hemliga möte. Omtittningen är som positiv hjärntvätt. Och kärleken till karaktären Kirk växer och växer. Här kan man läsa om hans egna favoritavsnitt. Jag håller med, särskilt om A Film by Kirk (något av det bästa som visats på tv) Fiddler on the Roof och Jesusinkarnationen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh herregud klänningen var precis lika fin som beskrev den. jag ääälskar den affären. och jag fortsätter sprida mina teoríer om vad en avintellektuelisering (?) skulle kunna göra för mänskligheten.

Anonym sa...

Superduperfin klänning!

Ms Johansson sa...

tack ska ni ha!

och frida, sprid missionen. du har en lärjunge i mig, som sagt.