onsdag, januari 02, 2008

Sammanfattningsvis

Samma procedur som förra året:

1. What did you do in 2007 that you'd never done before? Det mesta kändes alltför bekant.
2. Did you keep your New Year's resolutions, and will you make more for next year? Vad jag minns blev det inga nyårslöften då och ej heller i går. Go with the flow.
3. Did anyone close to you give birth? Nej, men de blev gravida!
4. Did anyone close to you die? Nej.
5. What countries did you visit? Inte ett enda.
6. What would you like to have in 2008 that you lacked in 2007? Stabilitet, lugn, färre hjärnspöken, en tro på att jag inte bara duger, utan rent av är bra, geist, glädje och en solig sommar.
7. What dates from 2006 will remain etched upon your memory, and why? 24 februari och midsommarafton. Sedan finns det ju en massa dagar som jag alltid kommer att minnas av både bra och dåliga skäl, men datumen minns jag då rakt inte.
8. What was your biggest achievement of the year? Jag tog tag i grejer som jag skjutit upp länge, länge. Inte helt, men jag började åtminstone.
9. What was your biggest failure? Tröstlösheten.
10. Did you suffer illness or injury? Ja.
11. What was the best thing you bought? Jag har knappt köpt någonting alls i år, förutom mat.
12. Whose behaviour merited celebration? Filip och Fredrik, om vi snackar om folk jag inte känner.
13. Whose behaviour made you appalled and depressed? Alla as därute.
14. Where did most of your money go? Till SJ, Konsum och CSN.
15. What did you get really, really, really excited about? Hot stuff.
16. What songs will always remind you of 2007? Leif Eriksson.
17. Compared to this time last year, are you:
i) ...happier or sadder? Mer ledsen.
ii) thinner or fatter? Smalare.
iii) richer or poorer? Fattigare.
18. What do you wish you'd done more of? Skrattat, umgåtts, pluggat.
19. What do you wish you'd done less of? Allt det där destruktiva (grubblat, oroat mig, haft ångest), men det är en del av mig på samma sätt som mina fötter eller mitt hår.
20. How will you be spending Christmas? Med mamma, pappa, katterna och Peter's Friends.
22. Did you fall in love in 2007? Ja!
23. How many one night stands? Inga.
24. What were your favourite TV programmes? Studio 60 on the Sunset Strip, Gilmore Girls, Dexter, Boston Tea Party.
25. Do you hate anyone now that you didn't hate this time last year? Nej, det tror jag inte.
26. What was the best book you read? Extremt Högt och Otroligt Nära, The History of Love, Bitterfittan och Notes on a Scandal.
27. What was your greatest musical discovery? The Mary Onettes.
28. What did you want and get? Kärlek.
29. What did you want and not get? Kläder, ro, ett hus, Nintendo Wii.
30. What was your favourite film of this year? Zodiac, Little Children.
31. What did you do on your birthday, and how old were you? Först mådde jag piss och deppade storartat i Lund och på jobbet. Sedan mötte jag J, åt på Vespa, köpte muffins på McDonalds, fick ett fint survival kit och allt kändes bättre. Jag fyllde 29, ålderns motsvarighet till mellandagarna.
32. That one thing that made your year immeasurably more satisfying? N, vännerna, familjen, Interpol, att springa. (Okej, det var fler än en!)
33. How would you describe your personal fashion concept in 2006? Samma kläder som året innan, det vill säga svarta tröjor, svart kort kjol, svarta leggings och polotröjor. Samt ett par för stora jeans som får gubbaröv efter ett par dagars användning.
34. What kept you sane? Rädslan för att förlora förståndet helt, kanske?
35. Which celebrity/public figure did you fancy the most? Paul Banks.
36. What political issue stirred you the most? Den där äckliga bordellhärvan.
38. Who was the best new person you met? Vad jag vet har jag inte träffat någon ny människa på hela året. Eller?
39. Tell us a valuable life lesson you learned in 2006: det kan bli värre när du trodde att allt hade blivit bättre. Men det betyder inte att det dåliga är konstant för det.
40. Quote a song lyric that sums up your year: Always your first instinct, compels you to jump head first in. The comfort you crave, is not in the grave, but here in my arms. (Bluetones, Hope and Jump.)

Så, nu går vi vidare.

Inga kommentarer: