torsdag, juli 20, 2006

Another sunny day

I morse drabbades jag av en efterlängtad "it's out of my hands"-känsla (som säkert bara kommer att hålla i sig ett par timmar eller dagar till), så dagen efter det blev lyckad. Vi var på vårt stamställe på stranden och jag låg och njöt av solen och de svala vindarna från havet och genomlevde min nattkyss om och om igen. Sedan hade jag några feelgood-timmar med ett gäng killar i 9-10-årsåldern. De kan ibland, vissa av dem ganska ofta, vara mycket störiga och reta gallfeber på mig (fast en av dem är en av mina favoriter på skolan.) Jag vet inte riktigt om det var mitt goda humör eller deras goda humör eller en kombination av de båda som gjorde att de var så roliga att vara med idag. Vi kastade macka, letade krabbor och skämtade med varandra. Jag blev sådär överfylld i hjärtat och funderade på att krama ihjäl de två bröderna som jag tycker extra mycket om. De gånger de är lugna, avslappnade och på gott humör samtidigt är så lätträknade att varje sådant ögonblick är lika värdefullt som den dyrbaraste kristall. När jag låg och solade kände jag plötsligt en slemmig, död krabba på ryggen och tittade upp och såg mörkögda lillebror skratta med hela ansiktet. Åh, humor och love vibrations!

Efter jobbet fika i skuggan med B, som gav mig ett hjärta av guld. Det är så fint.

Inga kommentarer: