tisdag, juli 25, 2006

I heart Malmö, igen

Idag vill jag ge all min kärlek till Kallbadhuset. Jag har, som sagt, bott i Malmö i fem år och idag var första gången jag satte min fot där. Jag är alltid lite sen med saker och ting. Vilket paradis! Man går utför bryggan och in genom en dörr och kommer ut i en mintgrön engelsk badort på 50-talet. Inga barn, inga badkläder, bara kvinnor och bar hud. Och så stillheten, den blå himlen och det mörka havet. Åh, frihet!

Sedan är det ju så fint att alla dessa nakna kvinnokroppar av olika slag och åldrar får ha en fristad där de kan existera utan att det handlar om uppvisning eller bedömning. Den tanken tilltalar mig mycket. Lite lugn och ro, liksom.

Lugnt och rofyllt var det. Jag solade, tittade på havet, småpratade med Josefine, älskade Malmö och lyssnade på Maneater med Nelly Furtado, Banquet med Bloc Party och I'd Rather Dance With You med Kings Of Convenience. Världens bästa låtar i mina lurar, idag.

3 kommentarer:

Josefine sa...

kom tillbaka då då!

Sägen, Elin Sigrén sa...

Underbart, jag avgudar stället, vi kan väl gå dit i nästa vecka! Kallis är så jävla bra och ohippt och urskönt på alla sätt som det överhuvudataget går!

Ms Johansson sa...

josefine: jag vet, jag saknar dig sjukt mycket!

elin: du är tillbaka! jag är med på kallis så fort solen skiner! (här har det åskat och regnat hela dagen och internet och telefon är åt helsike. men nu verkar det lev en stund så jag passar på att blogga! intresseklubben kan ju anteckna detta.)