lördag, juli 22, 2006

Hur man skapar en parallell verklighet:

Jag gick till Systemet och ICA med min iPod och den var sällsynt god mot mig. Jag ville inte skippa ett enda spår.

Playlist:

Sarah - Mauro Scocco (Ah, sol och sval luft ute.)
Come Back From San Francisco - Magnetic Fields (i mitt huvud brukar jag byta ut städerna och tänka: Come back from- insert valfri stad - it can't be all that pretty, when all of Malmö city misses you.)
A Lack Of Color - Death Cab For Cutie
Dear Chicago - Ryan Adams
Cool - Gwen Stefani (här gjorde jag en väldigt ofrivillig Marilyn Monroe på grund av en stark vind vid bankomaten.)
Du Är Ånga - Kent
California - Joni Mitchell
It Pays To Belong - Embassy
Pet Grief - The Radio Dept.
Always A Relief - The Radio Dept. (Ibland gör den en två-från-en.)
Who's That Girl? - Robyn

När jag stod i kön på ICA och stirrade på bob hunds käre sångare en bit framför mig för att han är så vacker, tänkte jag att det vore fint om det skulle komma en bob hund-låt nu. Och precis när han gick ut började En Pratstund spelas i mina öron. Jag älskar när sådant händer.

One And Only - Teitur (So you wanna be my friend, so you wanna be my lover? Oh with you I do confess, I can't be one without the other.)
Useless - Depeche Mode (David Gahans röst. Rysningar längs ryggraden.)
It's No Good - Depeche Mode

Hemma igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken överjordisk tajming! Tänk om han, Tomas, visste om det./Frida

Ms Johansson sa...

jag hade nästan lust att skrika det efter honom!