söndag, juli 09, 2006

Bye, bye Buffy (déjà-vu)

Jag skrapade upp mig själv från golvet igår kväll och promenerade till Amore för lite dans och umgänge. Jag var knappast on top of the world - en Golden God - men det var trevligt. Det var nog bra för mig att träffa någon annan än mig själv. Och jag är ett stort fan av utomhusdansgolvet. (Inte ett lika stort fan av housetechnon, dock. Ge mig Embassy! Erlend! Postal Service!)

Söndagen började med de två sista avsnitten av Buffy. Det blev givetvis tårar, fastän jag har sett dem förut. Spike citerar (nästan) Bowie (We will be heroes), Angel dyker upp, alla de potentiella vampyrslaktarna (eh, säger man så på svenska?) får superkrafter tack vare Willow, Spike offrar sig för världen, Buffy säger I love you till honom och han svarar No, you don't. But thanks for saying it. Och sedan bara en krater där Sunnydale brukade ligga.

Jag tycker inte om avsked.

Jag har grävt fram ett gammalt blandband som jag fick av en engelskkursare i Växjö. Under The Milky Way med The Church är med. Den gör mig ju knappast mindre blödig om man säger så.

Nu ska jag försöka packa.

3 kommentarer:

B sa...

tusan, jag missade alltså verkligen sista avsnittet!!! trodde inte att de skulle visa båda idag. har sett dem innan men jag kan inte se mig mätt, buffy är verkligen BÄST! ha det nu bra medan du är borta men glöm för allt i världen inte att uppdatera! PUSS

Anonym sa...

God söndag! vaknade lite för sent, sprang och satte på TV:n och fick se de sista minutrarna av buffys hustaksrusning och hopp till bussflaket. What are you going to do now buffy?

ha det fint! lisa

Ms Johansson sa...

jsg tror att buffy kommer att hjälpa angel lite då och då i hans spin-offserie. den är helt ok, men den saknar ju willow, giles och xander..