fredag, juli 28, 2006

Inga bröllop och en begravning

Jag är i Småland för min farfars begravning. Den ägde rum idag, under grå himmel och i efterlängtad svalka. Hela tillställningen kändes som en déja-vù; samma gäster, samma präst, samma kyrka som när min farmor begravdes i mars förra året. Det här var pusselbiten som fattades. Nu vilar farmor och farfar, Albert och Greta, tillsammans under ett träd på kyrkogården i Villstad. Det känns fint.

Middagen efteråt var över förväntan. Jag blev tillfrågad hur det går med männen eller kvinnorna ("Man kan ju aldrig veta nu för tiden." Nej, precis, jag tycker att frågan var korrekt ställd, om än lite väl nyfiken.), hur det går med skåningarna, om jag fortsätter att växa, om jag har krympt (!) Det var ganska mycket humor mitt i alltihopa.

Annars lyssnar jag extremt mycket på What Else Is There? med Röyksopp. Det tycks vara så att jag inte kan få nog av den. Jag passar även på att umgås:


















Som sammet.

















Sömnig kärlek.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det går inte att se sig mätt på den första bilden! /josefine

Anonym sa...

kan ju faktiskt bistå med hela Röyksopp albumet.. så får du lite mer att välja på.. men det är ju karin dreijers sång som gör just denna låt..

/rico

Ms Johansson sa...

josefine: jag vet, fatta att jag älskar honom så himla mycket! jag pratar till och med bebisspråk!

richard: gärna det, om resten också är bra! karins röst..oh himmel. jag har bara hört låten i någon upphottad dansversion innan, då är den okej. i original är den något av världens bästa.