måndag, juli 31, 2006

Malmö

Jag är tillbaka i Malmö. Precis som förväntat klättrade jag lite på väggarna när jag var hemma och längtade efter nattliv, min internetuppkoppling och mina (lite sjukligt inrutade) vanor. Precis som förväntat kände jag mig såklart lite sorgsen på tåget ner till Mamö och saknade den svala skogsluften, tystnaden, sen middag med mamma och pappa på altanen, katterna, min favoritkalv och kvällshimlen. Himlen finns ju förstås i Malmö också, men här är inte stjärnorna lika skarpa och breathtaking som mitt ute på landet.

Sedan jag kom hem har jag mest bara klantat mig. Jag hängde upp ett duschdraperi som jag fått av mamma, bara för att direkt riva ner det igen på grund av den kväljande plastlukten. Jag storhandlade på Konsum och glömde köpa mjölk. Jag präktade loss och bestämde mig för att laga en bautastor böngryta med allehanda grönsaker för att fylla frysen med och råkade använda tomatsås smaksatt med chili som var hetare än Sahara självt, vilket förstörde alltihopa.

Igår slog jag sönder ett champagneglas och en blomkruka inom loppet av två timmar. Min barndoms klantighet har tydligen blommat upp igen.

Inga kommentarer: