lördag, juli 22, 2006

En fredag värd namnet

Igår blev helt oväntat en av sommarens bästa kvällar hittills. B kom över till mig efter sitt jobb vid 23-tiden och vi var båda lite halvsega och tänkte bara gå ut och ta en öl. Sedan vet jag inte riktigt vad som hände. Det var en vänligt sinnad kväll, helt enkelt. Det var som om Möllan drabbats av en förtrollning som gjort alla människor vänliga, sociala, leende och odryga. Efter vår öl på Bagatelle gick vi vidare till Retro. Där träffade vi en kille som jag träffade ett tag i höstas och allt var bara så okomplicerat. Vi stod på uteserveringen i den tropiska kvällsluften och pratade en massa, vi dansade till Northern Soul och lite Bloc Party (yay) och jag upptäckte att Marlboro Lights inte finns längre (eller?) Well, I guess you had to be there. Både jag och B var i alla fall lätta om hjärtat och hade genuint roligt för första gången på länge.

















Så här präktiga såg vi ut innan vi gav oss iväg. It's präktalicious.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ojoj vad härligt! själv hamnade jag alldeles oväntat på lilla torg, men trodde hela tiden att jag var på möllan./frida

Ms Johansson sa...

kan det alltså kännas möllan på lilla torg också? jag har bott i malmö i fem år och aldrig varit ute på lilla torg (kvällstid.) bara på sommarklubben, men det räknas inte, för det ÄR ju möllan förflyttat till lilla torg. jag borde nog testa!

Anonym sa...

jag satt på röda kran - helt ok. men det var nog mest känslan av att jag alltid brukar sitta på möllan någonstans när jag är ute som gjorde att jag trodde jag var där. refererade hela tiden till platser rumsligt som om jag var på möllan. /frida