söndag, mars 25, 2007

Mauro

Mauro, the man, är med i Sydsvenskan idag.

Alla kvinnorna Mauro Scocco sjungit för – Jackie, Clarence, Nelly, Sarah – har hetat annorlunda i verkligheten. Vilket, ibland, ställt till det.

– Vi, hon som jag kallade för Sarah, hade en väldigt kort och intensiv affär. Det roliga var att jag träffade henne för några år sedan. Och hon hade inte fattat vem Sarah handlade om. Hon sa: Mauro, jag var väl bara en kul grej för dig, du var aldrig kär. Jag bara: du har aldrig kopplat ihop dig med en viss låt...? Hon blev mållös. Det var på en restaurang. Vi gick ut på gatan och pratade. Det regnade. Som en filmscen.

Åh. Klart att de fanns på riktigt, men det känns skönt att ha fått det bekräftat.

3 kommentarer:

Josefine sa...

jag rös när jag läste det!

Ms Johansson sa...

ja shit, jag fick läsa det om och om igen.

Agogo sa...

Underbart!