lördag, mars 03, 2007

Once more, with feeling

Förra helgen hade jag och J en kärleksfull kväll då vi lyssnade på våra låtar och mindes svunna tider. Det var nästan lite tårfyllt. En skiva vi inte hittade då (och som jag inte har lyssnat på på tusen år) var Motorhomes första skiva. Nu kom jag på att jag har den och det var ändå fina grejer. De må ha varit dagsländor, men de håller visst för lite återuppståndelse idag, åtta år senare.

Då: Växjö, jag och J hade varit på SVT och intervjuat någon (sångaren i The Facer?) för studentradion (vi hade ca. tre lyssnare), vinter, hemtenta om läsinlärning, adventsljusstake, natt, Into The Night på repeat.

Into The Night
It's Alright

2 kommentarer:

Agogo sa...

Jo, där finns några riktigt bra låtar på den plattan. Ska rota fram den bara för det.

Ms Johansson sa...

kan även rekommendera "the man" från andra skivan, vår i musikform!