tisdag, mars 27, 2007

Plötsligt

Idag försöker jag återframkalla den kraft jag fick från Badly Drawn Boy när jag skrev min stora artikel i januari (ett annat liv, en annan tid.) Han var min vapendragare, vän och styrka då och God only knows att jag behöver honom nu. Så jag sitter och skriver i, eh, godan ro när plötsligt I Was Wrong spelas upp för mina öron. 1:10 minuters rent vemod och jag tappar fokus totalt. Tittar man bara på texten är den kanske inte så sorglig egentligen, men när jag hör den finns det så mycket sorg i Badly Drawn Boys röst att jag får ont i magen. Kanske för att låtens titel ställer allt på ända.

I always hoped I'd build my world around you
And it's a miracle I ever found you
Do the colours of the rainbow radiate to everyone?
Now I don't know how I could live without you
But certainly I know I'm not about to
I don't believe in anything I see unless I can feel it to.

I Was Wrong - Badly Drawn Boy (från Have You Fed The Fish?)

Inga kommentarer: