söndag, mars 04, 2007

Spring (sneak) preview

Idag får jag ingenting gjort och trots att jag har panik i kroppen kan jag inte riktigt bry mig, för på min promenad idag hade jag behövt plocka fram de här:


(Det gjorde jag ju inte, men det var fint att få prova dem efteråt i alla fall.) Det var definitivt något nytt i luften idag. Jag kunde inte förmå mig att gå lika snabbt som jag brukar, fötterna saktade liksom ner av sig själva. Jag hörde fågelkvittret genom musiken, såg några småkillar brottas i gräset på fotbollsplanen i kvarteret bredvid, kände solen i ansiktet och trodde nästan inte att det var sant. Testade att bara vara i nuet och släppa allt annat för några minuter och det lyckades i alla fall bitvis. Gick förbi bryggan i kanalen och kände att man hade kunnat sitta där och käka take away-McDonaldsfiskburgare och milkshake idag. Det kanske snöar i morgon igen, men come what may, idag var i alla fall fint.

Inga kommentarer: