onsdag, oktober 10, 2007

Carrie & Big


Med Sex and the City - the movie (premiär 2008, peppen!) i sikte värmer jag upp med några av mina favoritscener från serien. Det finns ju hundratals, men här är två jag tänker på ofta:

ur Running With Scissors, säsong 3:
Carries affär med Big uppdagas av Bigs fru när hon kommer på Carrie i lägenheten. Carrie flyr ur lägenheten, Natasha springer efter, trillar och slår ut en tand, vilket leder till att Carrie får följa med henne till akuten. Efter ett tag möter Carrie Big i väntrummet, de växlar några ord och Carrie går. Big ropar "I'll call you" efter henne och hon vänder sig om. Man ser mattheten i hennes ansikte när hon säger "What for? We're so over, we need a new word for over." Så går hon.

ur Ring a Ding Ding, säsong 4:
När Carrie har brutit med Aidan och plötsligt befinner sig i en situation där hon behöver köpa sin lägenhet och inte har några pengar, besöker hon Big på hans jobb för att få lite tips på hur hon ska kunna fixa sina finanser. Han frågar henne vad som har hänt och hon förklarar. Så tittar hon ner i knät och säger "I'm worth nothing." Big tittar på henne och säger:

"You're worth a million bucks, Bradshaw."

Sådär som bara han kan säga det. Isbergsteknik, big time.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, tack för att du påminner mig! Fick en groda i halsen nu. Det var uppenbarligen alldeles för länge sedan jag fick en dos SATC.
/maria

Ms Johansson sa...

det är alltid för längesedan man fick en dos satc!