måndag, oktober 15, 2007

Här

Jag är tillbaka i Malmö igen och sitter som fallen från skyarna. Jag har ont i hela huvudet, inklusive under ögonen, över näsan och i kinderna. Klockan är bara fem och ändå är jag stressad över att hinna med något innan det blir kväll och Boston Tea Party och Dexter. Men vad ska jag hinna med? Promenad. Försöka undvika att stressa upp mig över alla arbeten som ska vara klara innan jul. Kan jag inte sluta stressa då? Oklart.

Innan jag åkte hem idag hade jag äran att träffa min yngsta moster, som mamma och jag hämtade upp på väg till tåget. Hon har bara något år kvar till 60 och är ändå flicksöt à la Lena Endre och smärt som en gymnast. Vi var och fikade och pratade om vegetarisk mat, träning, mitt liv och hennes liv. Om några dagar sticker hon och hennes man till Afrika igen över hösten och vintern och lever vad som i mina öron låter som livet. Bad i havet varje morgon, träning på gymmet, olika sammankomster med engelska kvinnor, till exempel book- and tea-meeting första tisdagen i varje månad och så lite mango och apelsiner i trädgården på det. Overkligt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hur hamnar man där, i det som "låter som livet"? Ge mig ett recept på det, den som kan!

B sa...

jag börjar direkt fundera över hur jag skulle kunna få till det på samma sätt! berätta mer maggie!

Ms Johansson sa...

tja, inte vet jag! när det gäller min moster så var hon au-pair i london på 60-talet, blev kär i en man med rötterna i afrika, gifte sig, flyttade till sverige, fick barn, jobbade hårt i 25 år, sparade, byggde parallellt ett hus i afrika och flyttade dit för typ tio år sedan. nu bor de där mellan oktober till april varje år.

så det är ju ett exempel på hur man kan göra...annars är jag clueless. men jag funderar på det.

Anonym sa...

En man från afrika is the shit helt enkelt.