måndag, oktober 29, 2007

Röra

Alltid efter att jag har pluggat/skrivit/tänkt en hel dag är jag beredd att ge upp och bara gråta/gräva ner mig/slåss. Jag blir märkligt hyperaktiv och utmattad på en gång, det kryper i nerverna, huden känns fet och humöret minst sagt instabilt. Saker och ting blir helt meningslösa och livsviktiga på en och samma gång och jag tycks ännu mer än vanligt förlora förmågan att skilja på vad som är värt att oroa sig för och inte. Jag är så dålig på att vara student. (Och då har jag ändå inte pluggat ensam idag och vi har faktiskt kommit någon vart. Men jag fasar redan inför morgondagen.)

*

Viktigt: igår sände SVT första delen av sex i en dokumentärserie vid namn En Fri Kvinnas Bekännelser, en sorts intellektuell videodagbok där filmaren Jennifer Fox skildrar sitt och sina vänners liv. Jag satt som trollbunden och såg Jennifer berätta om sitt trassliga kärleksliv och hennes problem med monogami. Man fick även följa hennes samtal med sina vänner, som alla hade sina problem (hjärntumör, gifta sig och få barn?, vårdnadstvist) samt hennes ljuvligt judiska familj. Missa inte!

*

Åhh! Jag har sällan varit så avundsjuk. Allvarligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

såg också programmet. kändes väldigt Fast jag blev lite avundsjuk också. Kanske för att hon var så fri och hade så många vänner.

Ms Johansson sa...

ja jag blev hemskt avundsjuk på hennes vänner och liv (inte kärlekslivet dock, not for me.) ska bli intressant att se de resterande delarna!